2019.05.19 NIEDZIELNE KOŁOWANIE Z JEDNOŚLADEM PIŁA.

Niedzielne Kołowanie z Jednośladem

19.05.2019

Grupa  rowerzystów z Wągrowieckiego Oddziału PTTK uczestniczyła w  wycieczce rowerowej zorganizowanej przez Pilski Klub Turystyki Rowerowej „Jednoślad” Wyruszyliśmy z Placu Konstytucji w Pile o godz.10.00. Trasa wycieczki:  Piła –Kotuń- Kępa-Łomnica-Dłużewo-Trzcianka-Biała- Radolin-Stobno-Kotuń – Piła.

Początkowo jechało się wygodnie, głównie bocznymi drogami asfaltowymi, mijając po drodze niewielkie, położone wśród pól i lasów wsie i osady. Piękne widoki rozciągały się ze wzniesień, które z trudem pokonywaliśmy. Nagrodą za to były trochę karkołomne zjazdy w dół. Następnie jechaliśmy drogą szutrową wijącą się wśród kanałów, starorzeczy i innych niewielkich cieków wodnych w Dolinie Noteci. Mijaliśmy liczne groble, jazy, a nawet dotarliśmy do przeprawy promowej na Noteci, niestety nieczynnej. Dolina Noteci wypełniona łąkami, które w maju zakwitają tysiącem różnobarwnych kwiatów, to niezwykłe miejsce. Warto to zobaczyć.

Zatoczyliśmy koło wracając do centrum Piły, gdzie wygodną ścieżką rowerową wzdłuż obwodnicy i rzeki Gwdy dojechaliśmy na Wyspę. Tutaj był czas na rozmowy i pokrzepienie szklanicą piwa, czy filiżanką kawy. Członkowie klubu  „Jednoślad” opowiadali o swoich planach wypraw rowerowych. Nasz prezes, kolega Tomasz Biegun, zaprosił ich z kolei do udziału w IV Wągrowieckim   Rajdzie Cysterskim organizowanym przez KTR  „ Pałuki Tour” .Podziękowaliśmy koledze Pawłowi, który przygotował bardzo ciekawą trasę ( 75 km) i poprowadził nią grupę 26 rowerzystów. Pogoda dopisała i humory też.

Myślę, że nie jest to ostatni wyjazd do Piły na wspólne kołowanie, tym bardziej,że okolica jest przepiękna i  zupełnie nam nieznana.