Niedzielna wycieczka piesza z Grylewa do Wągrowca 1 marca 2020 r.      Wiosna się zbliża i trzeba „łapać” kondycję, dlatego też gdy tylko dopisuje pogoda członkowie  i sympatycy Klubu „Włóczykij” wędrują w teren. Tym razem wybraliśmy się niedaleko, bo pociągiem do Grylewa i stamtąd pieszo wracaliśmy przez Danabórz i Bukowiec do Wągrowca. Humory wszystkim […]

XVI Rajd Zimowy – czyli goście z Gniezna 29 lutego 2020 r.       W ostatni dzień lutego, w sobotę odwiedzili nasze miasto członkowie i sympatycy Oddziału PTTK  z Gniezna. Brali oni udział w XVI Rajdzie Zimowym i zwiedzali najciekawsze na naszym terenie miejsca. Ich przewodnikiem z ramienia naszego Oddziału była koleżanka Ania Golińska, z […]

Rajd Zimowy 15 lutego 2020 r. z okazji 75 rocznicy wyzwolenia Piły.            W sobotę 15 lutego członkowie Klubu „Włóczykij” postanowili „wyruszyć w świat” i wziąć udział w Rajdzie Zimowym zorganizowanym przez oddział PTTK w Pile z okazji 75 rocznicy wyzwolenia tegoż miasta. Do Piły Kaliny, gdzie była zbiórka pojechaliśmy samochodami. Dalej razem z […]

Pieszy „Kulig” do Bukowca 9 luty 2020 r.            W piękną i słoneczną niedzielę, 9 lutego , o godzinie 12.00 u wylotu brzozowej alei spotkała się, jak co roku  spora grupa naszych członków, aby wziąć udział w kuligu – niestety kolejny raz pieszym! Znowu aura wystawiła nas do wiatru i śniegu nikt z […]

Wieczornica turystyczna 25.01.2020 r.        Nasz Oddział już od wielu lat organizuje imprezy, które na stałe wpisują się w nasz program. Do takich należą styczniowe wieczornice turystyczne, każdego roku przygotowywane przez inny klub. W tym roku do Grylewa na spotkanie zaprosił nas Klub Turystyki Rowerowej „Pałuki Tour”. W sobotni wieczór w świetlicy wiejskiej […]

Spacer z Włóczykijami! 19 stycznia 2020 r.         Dla Włóczykijów każda pogoda jest dobra do wędrowania, a tym bardziej gdy nie pada, toteż 14 chętnych zebrało się o 10.00 rano przy „Buciku”, aby aktywnie spędzić czas na świeżym powietrzu. Tym razem wybraliśmy się znaną już wszystkim trasą wokół naszego Jeziora Durowskiego. Trzy godziny marszu w […]

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 12 stycznia 2020 r.        W niedzielę 12 stycznia w Sali OSiR-u miał miejsce 28 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku już po raz drugi nasz Oddział włączył się bardzo aktywnie uruchamiając stoisko, na którym wystawiliśmy książki, biżuterię, maskotki i zabawki, gry i filmy, porcelanę oraz mnóstwo […]

Wyprawa na Gontyniec 6 stycznia 2020 r.        Już po raz trzeci członkowie i sympatycy Klubu Turystyki Pieszej „Włóczykij” postanowili rozpocząć nowy sezon turystyczny od pieszej wyprawy w święto Trzech Króli na Gontyniec – najwyższe wzniesienie Wielkopolski ( 191,5m n.p.m.). Mimo niezachęcającej pogody na parkingu przy Aquaparku zgromadziło się 26 chętnych do wędrówki piechurów. […]

Mikołaje w kajakach 8 grudnia 2019 r.          Już po raz szósty na wodach Jeziora Durowskiego pojawiła się niezwykła drużyna. Niezwykła, bo w czerwonych czapkach i kapotach przypłynęła kajakami. To Mikołaje z Klubu Turystyki Kajakowej „Zimorodek” działającego przy wągrowieckim Oddziale PTTK przy współudziale finansowym  budżetu miasta, postanowili, jak co roku sprawić dzieciom radość. Na […]

Zamki, pałace i dwory w Wielkopolsce 12 października 2019 r.              W  tę piękną i słoneczną niedzielę Klub Turystyki Pieszej „Włóczykij” zaprosił swoich członków i sympatyków na wycieczkę autokarową po Wielkopolsce. Tym razem celem naszej wyprawy były z zamki, pałace i dwory. Wyruszyliśmy z Wągrowca o 7 rano i zabierając po drodze naszych […]