2019.01.15 SPACER PO PUSZCZY ZIELONCE.

PUSZCZA ZIELONKA

15.01.2019 r

Wędrowcy z Klubu Turystyki Pieszej „Włóczykij” wyruszyli na kolejną wycieczkę pieszą do Puszczy Zielonka. Tym razem wysiedliśmy z pociągu na stacji Łopuchowo Osiedle .Wysadzaną starymi drzewami aleją przeszliśmy przez  Gać. Dzisiaj niewielka osada,  dawniej miejscowość  z licznymi domami i kościołem , który został rozebrany po 1550 roku. Następnie zielonym szlakiem, prowadzącym przez lasy w okolicy Łopuchówka, dotarliśmy do Jeziora Leśnego. Na jego zachodnim brzegu znajduje się rezerwat „ Żywiec Dziewięciolistny”. Jest to utworzony w 1974 roku rezerwat florystyczny. Chroni się tutaj m.in. jedyne  w Wielkopolsce stanowisko żywca dziewięciolistnego, rośliny górskiej charakterystycznej dla buczyn karpackich.Nie mogliśmy o tej porze zobaczyć roślin, ale za to świetnie widoczna była głęboko wcięta w teren dolina Trojanki,  którą obeszliśmy zataczając koło przez Głębocko.  Ciekawie wyglą Trojanki,  da miejsce wypływania  Trojanki z Jez. Leśnego. Nad rzeką przerzucona jest kładka ,skąd roztacza się niezapomniany widok na to śródleśne jezioro oraz las porastający zbocze rynny polodowcowej. Zielony szlak doprowadził nas do miejscowości Głęboczek. Jest to nasze ulubione miejsce na odpoczynek, ponieważ tutaj znajduje się  węzeł szlaków pieszych i rowerowych. Z Głęboczka  szlakiem niebieskim przez Dzwonowo, mijając po drodze Jez. Dzwonowskie, Jez. Księże i Jez. Borowe, dotarliśmy do Sławicy. Stamtąd przez mostek na Dzwonówce wróciliśmy do Gaci.

Przeszliśmy trasę o długości 21 km w bardzo ciekawym i urozmaiconym  terenie.   Lasy, jeziora, rynny polodowcowe, a także leżące pomię Trojanki,  dzy nimi osady i wsie stanowiły o atrakcyjności marszu. Dziękuję uczestnikom wycieczki, którzy wykazali się bardzo dobrą kondycją , ale też elastycznością obdarzając przewodnika dużym zaufaniem. „ Per aspera ad astra” / Przez trudy do gwiazd/.